Sprijin financiar din partea UNHCR - Dopomoha
O soluție Commit Global. Află mai multe

Accesează ultimele două soluții proiectate în sprijinul refugiaților: Ce zice legea locul în care cetățenii să-și înțeleagă mai bine drepturile și obligațiile & PTSD Help - asistentul tău gratuit pentru gestionarea Tulburării de stres posttraumatic (PTSD).

Programarea unei întâlniri în scopul înregistrării pentru asistență financiară oferită de UNHCR

Refugiații care îndeplinesc criteriile de eligibilitate pot completa un formular și, după examinare, se poate face o programare pentru un interviu pentru asistență în numerar.

Programarea este primul pas pentru înscrierea în programul de asistență în numerar.

Veți primi un mesaj text pe telefonul dvs. mobil în maximum 15 zile, indicând data, ora și locația întâlnirii. Vă rugăm să prezentați programarea primită prin mesaj la recepția centrului de înscriere.

Vă rugăm să citiți criteriile de eligibilitate din formular înainte de a solicita o programare.

Informații despre Programul de asistență financiară al UNHCR în România

  • UNHCR oferă asistență financiară pentru nevoile de bază ale ucrainenilor și resortisanților din țări terțe eligibili care s-au refugiat din Ucraina din cauza conflictului.

  • Înscrierea pentru asistență financiară este separată de înregistrarea pentru protecție temporară efectuată de Inspectoratul General pentru Imigrări.

  • UNHCR nu efectuează înregistrarea refugiaților pentru protecție temporară sau stabilirea statutului de refugiat în România deoarece acestea sunt de competența Guvernului României. UNHCR încurajează cu tărie accesarea statutului de protecție temporară oferit de autoritățile române. Informații furnizate de Direcția Generală pentru Imigrări privind accesarea acestui statut sunt disponibile aici.

ICNUR oferă asistență în numerar în valoare de 720 de lei de persoană (o singură dată) pentru a acoperi cheltuielile legate de perioada de iarnă ucrainenilor și cetățenilor țărilor terțe strămutate de conflictul în curs din Ucraina. Nu toți cei care se înregistrează în program vor fi aprobați pentru asistență.

Dvs. și familia dumneavoastră sunteți eligibili pentru a primi asistență în numerar de iarnă dacă îndepliniți următoarele criterii:

  1. Ați plecat din Ucraina (cetățeni ai Ucrainei, apatrizi și cetățeni ai țărilor terțe) ca urmare a conflictului internațional;

  2. Sunteți înregistrat cu statut de protecție temporară în România de cel puțin treizeci (30) de zile. Informații de la Direcția Generală de Imigrări pentru obținerea acestui statut se găsesc aici;

  3. Ați locuit în România cel puțin 30 de zile înainte de a vă înregistra la ICNUR pentru a primi asistență în numerar;

  4. Sunteți înregistrat la ICNUR, dar nu ați fost intervievat anterior pentru a vă înregistra la ICNUR în cadrul programului de asistență în numerar Cash for Protection; sau familia nu este încă înregistrată la ICNUR;

  5. Nu primiți asistență multifuncțională în numerar sau vouchere din alte surse din România (echivalent cu 600 lei sau mai mult) sau din alte țări europene în care UNHCR oferă asistență în numerar similară.

DE ASEMENEA

Familia îndeplinește cel puțin una dintre următoarele categorii:

  • Există o persoană cu un handicap și/sau o boală gravă;

  • Părinți singuri care nu au un alt adult capabil să lucreze în familie;

  • Există un adult de peste 60 de ani și niciun alt membru apt al familiei;

  • În gospodărie sunt patru sau mai mulți membri ai familiei;

  • Un tânăr singur, cu vârsta cuprinsă între 18 și 21 de ani.

Dacă nu îndeplinești criteriile de mai sus, nu vei fi invitat la un interviu.

  • București: Pavilionul G5 Romexpo - Bulevardul Mărăști 65-67. Telefon: 0724445293 / 0724745515.

  • Brașov: Strada Bogdan Petriceiu Hasdeu, nr 13. Telefon: 0753393208.

  • Galați: Strada Movilei nr. 2-8. Telefon: 0724445274

  • Iași: Sos. Nationala, n3 55-59, Mercury Apartments, ap 1-2. Telefon: 0724445376.

  • Suceava: Mihail Sadoveanu 9A. Telefon: 0730295548.

Programul de lucru este 9:00 – 17:00. Sâmbătă și Duminică este închis.

Vă rugăm să rețineți că veți fi intervievat pentru noul program de asistență în numerar al UNHCR numai dacă ați fost invitat la o întâlnire la unul dintre centrele de înscriere ale UNHCR.

Toți membrii familiei trebuie să fie prezenți la centrul de înscriere și pentru fiecare membru al familiei, trebuie să aduceți oricare dintre următoarele documente de identificare, dacă sunt disponibile:

o   Pașaport internațional;

o   Orice document în care apare numărul dvs. de identificare fiscală ucrainean;

o   Permisul de protecție temporară;

o   Pașaport intern;

o   Cartea națională de identitate;

o   Documente medicale care să confirme dizabilitatea sau afecțiuni medicale specifice;

o   Dacă niciunul dintre documentele de mai sus nu este disponibil, aduceți orice alt document care poate dovedi identitatea fiecărui membru al familiei.

  • Puteți prezenta documente care nu sunt disponibile fizic prin intermediul aplicației mobile DIAA.

  • De asemenea, trebuie să aduceți orice document care dovedește data intrării în România.

  • Nu uitați să prezentați  un număr de telefon mobil valid din România sau Ucraina. Nu puteți utiliza același număr de telefon pentru mai multe familii.

  • Vă puteți înscrie folosind numărul de telefon ucrainean, totuși, numărul de mobil trebuie să fie activ în roaming. Numerele de telefon ucrainene care nu sunt active în roaming nu vor primi confirmări prin SMS pentru programări și nici coduri de asistență în numerar prin SMS.

  • Copiii cu vârsta sub 18 ani care se află în România neînsoțiți de părinți sau membri ai familiei și nu au pe nimeni care să îi însoțească la înscriere, trebuie să se adreseze asistentului social sau reprezentantului legal sau să contacteze UNHCR la 021 201 7873/+40 723 653651 pentru consiliere.

Trebuie să vizitați fizic cel mai apropiat centru de înscriere al UNHCR pentru a vă actualiza înregistrările și numărul de telefon.

În cazul unei modificări în componența familiei dumneavoastră, toți membrii familiei trebuie să fie prezenți fizic într-unul dintre cele mai apropiate centre de înscriere UNHCR pentru a vă actualiza detaliile și toate documentele justificative din baza de date a UNHCR. Dacă aveți îndoieli, puteți contacta UNHCR la 021 201 7873/+40 723 653651 pentru mai multe informații.

  • Înregistrarea amprentelor dvs. permite protejarea accesului dvs. unic la asistență financiară și la protejarea împotriva fraudei. Amprentele trebuie înregistrate deoarece este foarte dificil pentru altcineva să le copieze și să își asume identitatea dvs.

  • UNHCR nu vă colectează amprentele în cursul înregistrării sau a stabilirii statutului de refugiat. Această colectare are loc doar în scopuri de asistență umanitară.

  • Toate informațiile dvs., inclusiv amprentele în format digital, vor fi stocate într-o bază de date securizată a UNHCR. UNHCR nu transmite amprentele dvs. sau ale membrilor familiei dvs., niciunei alte organizații.

Trebuie să furnizați personalului UNHCR din centrele de înscriere detaliile bancare (numărul IBAN și data la care a fost deschis contul).

Puteți solicita băncii dvs. să vă furnizeze formularul de remitere/detaliile contului dvs., astfel încât UNHCR să vă poată trimite asistență în numerar, în cazul în care sunteți eligibil pentru aceasta.

În acest moment, datele bancare sunt necesare pentru conturile bancare românești, în timp ce conturile bancare din Ucraina sau din alte țări nu pot fi luate în considerare.

Dacă în prezent sunteți înscris pentru asistență în numerar în România sau la UNHCR într-o altă țară cu o valoare de transfer de cel puțin 500 RON pe lună de persoană sau mai mult pentru o perioadă de două sau trei luni, nu sunteți eligibil pentru acest program.

Vă rugăm să vizitați cel mai apropiat centru de înscriere al UNHCR, astfel încât personalul UNHCR să vă poată ajuta să vă reimprimați documentul de dovadă de înscriere. Vă rugăm să vă asigurați că aveți pașaportul la dumneavoastră când vizitați centrele de înscriere ale UNHCR.

Cerințele documentare pentru MoneyGram sunt dovada de înscriere UNHCR, pașaportul/documentul de identitate care conține fotografia și codul de ridicare pentru colectarea sprijinului financiar de la MoneyGram.

Cerințele documentare pentru Smith&Smith sunt dovada înmatriculării UNHCR, pașaportul/documentul de identitate care conține fotografia și codul de ridicare/mesajul SMS primit de la UNHCR pentru colectarea sprijinului financiar de la Smith&Smith.

Cerințele documentare pentru băncile românești sunt: deținerea unui cont bancar/număr de cont și act de identitate cu fotografie, cum ar fi pașaportul, pentru a încasa asistența de la ghișeu. Dacă alegeți să vă retrageți asistența de la un bancomat, trebuie să aveți cardul inteligent de debit/bancar.

Notă: Va fi de ajutor pentru refugiați să aibă asupra lor dovada de înscriere a UNHCR pentru a primi asistență de la un Furnizor de servicii financiare. Documentul ușurează procesul de verificare.

Din momentul în care ați primit SMS-ul cu codul de ridicare MoneyGram, aveți la dispoziție un total de 20 de zile pentru a merge la orice sucursala MoneyGram și a recupera numerarul.

Dacă sunteți eligibil pentru asistență, veți primi numerarul în moneda locală (LEI românesc).

Contact

Dacă întâmpinați probleme în acest proces sau dacă nu primiți un cod SMS, vă rugăm să utilizați una dintre contactele de mai jos: