
Programarea unei întâlniri în scopul înregistrării pentru asistență financiară oferită de UNHCR
Dacă dumneavoastră sau un membru al familiei dvs. v-ați relocat din Ucraina din cauza conflictului actual, ați rămas în România pentru cel puțin 7 zile și aveți nevoie de asistență financiară pentru a vă îndeplini nevoile de bază, vă rugăm să folosiți acest formular pentru a vă programa o întâlnire:
Programarea vă ajută să vă înscrieți în programul de asistență financiară:
Se depune un singur formular pentru fiecare familie.
După completarea formularului este posibil să dureze până la două săptămâni pentru a primi un SMS cu data programării, în funcție de numărul de persoane înscrise pentru programări și de eventuala deschidere a unor noi sedii pentru înscrieri.
Vă rugăm să citiți criteriile de eligibilitate din formular înainte de a solicita o programare.
Informații despre Programul de asistență financiară al UNHCR în România
-
UNHCR oferă asistență financiară pentru nevoile de bază ale ucrainenilor și resortisanților din țări terțe eligibili care s-au refugiat din Ucraina din cauza conflictului.
Înscrierea pentru asistență financiară este separată de înregistrarea pentru protecție temporară efectuată de Inspectoratul General pentru Imigrări.
UNHCR nu efectuează înregistrarea refugiaților pentru protecție temporară sau stabilirea statutului de refugiat în România deoarece acestea sunt de competența Guvernului României. UNHCR încurajează cu tărie accesarea statutului de protecție temporară oferit de autoritățile române. Informații furnizate de Direcția Generală pentru Imigrări privind accesarea acestui statut sunt disponibile aici.
-
Beneficiarii eligibili vor primi 653 Ron pe persoană.
Asistența financiară în numerar este oferită o singură dată pentru întreaga perioadă de iarnă.
-
Dumneavoastră și familia dvs sunteți eligibili pentru asistență financiară dacă îndepliniți următoarele criterii:
a. Sunteți cetățean ucrainean sau cetățean al unei țări terțe și v-ați refugiat din Ucraina din cauza conflictului actual.
b. Ați stat în România cel puțin 7 zile
c. Dvs. sau familia dvs. îndepliniți anumite criterii de vulnerabilitate.
Vă rugăm să rețineți
Persoanele care au solicitat azil de la Inspectoratul General pentru Imigrări nu sunt eligibile, deoarece pot primi asistență financiară direct de la acest organism.
Familiile/persoanele care primesc asistență în numerar similară din partea altor organizații umanitare, ONG-uri, agenții ONU etc. din România sau din alte țări nu sunt eligibile pentru asistență financiară în numerar a UNHCR. Acest lucru se aplică atunci când valoarea asistenței primite este de 500 lei sau mai mult de persoană pe lună și asistența este acordată pentru cel puțin o lună.
Familiilor/persoanelor li se recomandă să aducă toate documentele justificative, care atestă handicapul și/sau starea lor medicală, inclusiv rapoartele medicale și cardurile de handicap.
-
· Consultați informațiile de mai sus pe această pagină despre cum să vă programați o întâlnire
· După ce solicitați o programare prin completarea formularului, UNHCR vă va trimite un SMS. Din cauza volumului foarte mare de solicitări, este posibil ca trimiterea mesajului SMS să dureze până la câteva săptămâni din momentul depunerii cererii
-
· Da. Pentru a fi eligibil pentru asistență financiară, trebuie să fi stat în România cel puțin 7 zile.
· Când vă prezentați la punctul de înscriere pentru asistență financiară al UNHCR, vă rugăm să aduceți orice tip de dovadă pe care o aveți și care poate demonstra data intrării dumneavoastră în România.
-
București: Romexpo - Bulevardul Mărăști 65-67. Telefon: 0724445293 / 0724745515.
Brașov: Strada Institutului 35 (CATTIA). Telefon: 0725178835.
Galați: Strada Movilei nr. 2-8. Telefon: 0724445274
Iași: Centrul de asistenta umanitara si sociala pentru refugiați, Șoseaua Nicolina 141. Telefon: 0724445376.
Suceava: Mihail Sadoveanu 9A. Telefon: 0730295548.
Programul de lucru este 9:00 – 17:00. Sâmbătă și Duminică este închis.
-
· Pentru fiecare membru al familiei, trebuie să aduceți oricare dintre următoarele documente de identificare, dacă sunt disponibile:
o Pașaport internațional;
o orice document în care apare numărul dvs. de identificare fiscală ucrainean;
o Permisul de protecție temporară;
o Pașaport intern;
o Cartea națională de identitate;
o Dacă niciunul dintre documentele de mai sus nu este disponibil, aduceți orice alt document care poate dovedi identitatea fiecărui membru al familiei.
Puteți prezenta documente care nu sunt disponibile fizic prin intermediul aplicației mobile DIAA.
De asemenea, trebuie să aduceți orice document care dovedește data intrării în România.
Nu uitați să prezentați un număr de telefon mobil valid din România sau Ucraina. Nu puteți utiliza același număr de telefon pentru mai multe familii.
Vă puteți înscrie folosind numărul de telefon ucrainean, totuși, numărul de mobil trebuie să fie activ în roaming. Numerele de telefon ucrainene care nu sunt active în roaming nu vor primi confirmări prin SMS pentru programări și nici coduri de asistență în numerar prin SMS.
Copiii cu vârsta sub 18 ani care se află în România neînsoțiți de părinți sau membri ai familiei și nu au pe nimeni care să îi însoțească la înscriere, trebuie să se adreseze asistentului social sau reprezentantului legal sau să contacteze UNHCR la 021 201 7873/+40 723 653651 pentru consiliere.
-
· După ce au primit o programare, familiile și persoanele în cauză se vor deplasa la un punct de înscriere pentru asistență financiară, administrat de UNHCR, unde vor furniza informații și li se vor colecta amprentele în scopul înregistrării într-o bază de date securizată (UNHCR nu vă înregistrează ca refugiat, acest lucru fiind făcut de guvern). Toți membrii eligibili ai familiei trebuie să se prezinte personal la punctul de înscriere, inclusiv copiii. Copiilor de 5 ani și mai mari li se vor colecta amprentele.
· După înscriere, veți primi numerar (653 RON de persoană) prin modalitatea preferată:
· A. Transfer bancar în contul dumneavoastră bancar din România.
· B. Reprezentantul familiei va primi un SMS cu codul dvs. de ridicare a banilor. SMS-ul va include, de asemenea, informații despre perioada de valabilitate a codurilor de ridicare pentru punctul focal al familiei pentru a retrage numerar de la punctele de numerar desemnate. După ce ați primit un SMS, trebuie să mergeți cu actul de identitate pentru a retrage asistența financiară în numerar:
Smith și Smith:- https://online.smith.com.ro/en/ajutor-ucraina-onu sau căutând Smith și Smith pe Google Map.
MoneyGram: locații MoneyGram sau căutând MoneyGram pe Google Map
Informații despre locație și orele de funcționare sunt disponibile aici.
Sprijinul financiar va fi trimis în contul bancar al reprezentantului. Reprezentantul este persoana care reprezintă familia, iar informațiile acesteia se află pe Dovada de înscriere.
Puteți utiliza codul unic primit la telefon o singură dată și trebuie să retrageți întreaga sumă.
Dacă îți schimbi telefonul sau îți pierzi codul unic, ar trebui să te întorci la un punct de înregistrare financiară în numerar al UNHCR cu documentele de identitate.
Puteți contacta linia de telefon UNHCR pentru a recupera codul de preluare a banilor în situațiile în care ați șters SMS-ul sau ați pierdut codurile de ridicare.
Se recomandă să urmăriți canalele UNHCR Telegram pentru a fi actualizate în cazul unor modificări ale programelor de asistență în numerar ale UNHCR.
-
· Înregistrarea amprentelor dvs. permite protejarea accesului dvs. unic la asistență financiară și la protejarea împotriva fraudei. Amprentele trebuie înregistrate deoarece este foarte dificil pentru altcineva să le copieze și să își asume identitatea dvs.
· UNHCR nu vă colectează amprentele în cursul înregistrării sau a stabilirii statutului de refugiat. Această colectare are loc doar în scopuri de asistență umanitară.
· Toate informațiile dvs., inclusiv amprentele în format digital, vor fi stocate într-o bază de date securizată a UNHCR. UNHCR nu transmite amprentele dvs. sau ale membrilor familiei dvs., niciunei alte organizații.
Contact
Dacă întâmpinați probleme în acest proces sau dacă nu primiți un cod SMS, vă rugăm să utilizați una dintre contactele de mai jos:
UNHCR: 021 201 7873
CNRR: 0040 374 346 100 / office@cnrr.ro